Dobre praktyki przy tworzeniu sklepu internetowego

Sklepy internetowe stają się obecnie coraz popularniejszą metodą sprzedaży. Wiele osób zakłada e-sklepy z nadzieją, że przyniosą im one duże zyski. Rzeczywiście może tak być, jednak trzeba pamiętać o wdrożeniu kilku sprawdzonych praktyk. Dzięki temu dotrze się do nowych klientów, zwiększy sprzedaż, a co najważniejsze osiągnie się biznesowy sukces. Zastanawiasz się więc w jaki sposób przygotować Twój sklep internetowy, aby jak najlepiej spełniał wszystkie swoje zadania? Sprawdź poniższe wskazówki, a Twój internetowy biznes okaże się strzałem w dziesiątkę!

Postaw na atrakcyjne wizualnie zdjęcia produktów!

Kupując w tradycyjnym sklepie, klient ma możliwość przymierzenia, dotknięcia i pooglądania danego produktu. W przypadku sklepu internetowego jest to mocno ograniczone. Musisz więc zadbać o to, aby internauta przynajmniej na zdjęciach mógł obejrzeć jak z różnych perspektyw prezentuje się przedmiot, który zamierza kupić. Postaraj się, aby takie fotografie były jak najbardziej profesjonalne, czytelne i w pełni odzwierciedlające rzeczywistość. Pamiętaj o wykorzystaniu sprzętu fotograficznego odpowiedniej jakości, dobrym świetle oraz jednolitym tle.Wysokiej jakości opisy produktów!

Każdy produkt, jaki znajduje się w Twojej ofercie powinien być prawidłowo opisany. Nie możesz korzystać w tym celu z informacji otrzymanych od producenta, których przeciętny klient po prostu nie zrozumie. Jeśli nie potrafisz tego robić – zatrudnij copywritera. On stworzy dla Ciebie interesujące, pisane językiem korzyści opisy, które zainteresują klienta.

Przyjazny w odbiorze wygląd serwisu internetowego!

Otwierając stronę sklepu internetowego, który prowadzisz, klient musi mieć same pozytywne odczucia. Już na pierwszy rzut oka taki serwis powinien być atrakcyjny wizualnie. Tego rodzaju efekt można osiągnąć dzięki rozsądnemu dobieraniu kolorystyki, czy też grafik udostępnianych na stronie. Kieruj się zasadą – im mniej, tym lepiej. Jeśli strona będzie nieprofesjonalna i nieczytelna możesz być pewien, że klient przejdzie do konkurencji.

Jasno określona polityka cenowa!

Klienci Twojego e-sklepu muszą wiedzieć ile muszą zapłacić za dany produkt oraz jakie są koszty przesyłki. Cena danego produktu powinna od samego początku być dobrze widoczna i transparentna. Warto wyeksponować również informacje o aktualnych promocjach, rabatach i zniżkach – może to zachęcić klientów do dokonania zakupów.

Intuicyjna struktura strony internetowej!

Zakupy internetowe mają być przede wszystkim szybkie i wygodne. Jest to możliwe, tylko wtedy, gdy strona, na której działa e-sklep jest prawidłowo zaprojektowana, co pozwala na intuicyjne poruszanie się po niej. Przeszukiwanie poszczególnych kategorii powinno być wygodne, dzięki możliwości filtrowania wyników. Ponadto, na stronie musi znajdować się instrukcja podpowiadająca jak krok po kroku kupować przez Internet. W takim wypadku, nawet osoba, która po raz pierwszy kupuje przez Internet będzie bez przeszkód umiała prawidłowo złożyć zamówienie drogą elektroniczną.

Zainteresuj klientów blogiem bogatym w treści!

Z Twoim sklepem internetowym bezpośrednio powinien być połączony blog, którego tematyka będzie analogiczna z branżą, jaką się zajmujesz. Wspomoże to pozycjonowanie serwisu, na którym znajduje się e-sklep, co sprawi, że klienci w pierwszej kolejności będą odwiedzali właśnie Twoją stronę. Internauci będą chętniej dokonywali zakupu u Ciebie, jeśli znajdą tam teksty poradnikowe lub ciekawe nagrania, którego będą dla nich źródłem wiedzy i podpowiedzią przy dokonywaniu zakupów.

Nie zapominaj o remarketingu!

Remarketing pozwala dotrzeć z powtórną informacją promocyjną do osób, które w pewnym momencie wyraziły wcześniej zainteresowanie zakupem danego produktu lub skorzystaniem z oferowanej przez nas usługi. Punktem zaczepienia do skorzystania z tej wskazówki jest właśnie sklep internetowy, który może zachęcić użytkowników serwisu do zapisania się na newsletter. Wystarczy w widocznym miejscu strony umieścić formularz kontaktowy, przez który klienci e-sklepu będą mogli wyrazić chęć otrzymywania regularnych informacji o naszej ofercie. Należy jednak pamiętać, aby cała procedura z tym związana była zgodna z przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych, a zwłaszcza popularnego ostatnimi czasy RODO.

Podsumowanie

Wymienione powyżej zasady powinny stanowić dla Ciebie cenne źródło inspiracji. Warto zapamiętać je i stosować w praktyce. Jest to bezpośredni klucz do zintensyfikowania funkcjonowania prowadzonej przez siebie internetowej działalności. Zrealizowanie strategii marketingowej opartej na tych czynnikach jest pracochłonne, wymaga również trochę czasu. Jednocześnie stanowi to opłacalną inwestycję, której efekty można doceniać przez długi czas. Jednak musisz mieć świadomość, że to wyliczenie jest jedynie przykładowe. Spotkać można się jeszcze z wieloma innymi metodami, które pomagają zwiększyć ruch w wirtualnym sklepie. Na ich podstawie możesz wdrożyć istotne zmiany w zakresie funkcjonowania strony internetowej, na której działa Twój e-sklep.

Zobacz projekt