Content marketing
Wartościowy przekaz, zamieszczany na stronach internetowych stanowiących wizytówkę działalności, pozwala budować silną relację z odbiorcami, jest sprawdzoną formą promocji, ułatwia także kreowanie profesjonalnego wizerunku danej marki. Treści kierowane do klientów mają wielką moc, wystarczy tylko tworzyć je w odpowiedni sposób. Sprawdź jak w pełni wykorzystać potencjał drzemiący w content marketingu!
Czym jest content marketing?
Content marketing jest jedną z internetowych strategii marketingowych, która polega na tworzeniu oraz publikowaniu wartościowych treści, które są interesujące dla ich odbiorców. W tym przypadku udostępniany przekaz nie może cechować się przypadkowością i dowolnością. Bardzo ważne jest, aby informacje, jakie klienci odszukają na naszych stronach internetowych były dla nich ciekawe, wciągające i zajmujące. Konieczne jest więc poznanie grupy docelowej i wsłuchanie się w jej oczekiwania, a w efekcie spersonalizowanie przekazu. Zapoznawanie się z ich treścią musi być dla nich przyjemne, a przy tym powinno wiązać się z dużą przydatnością oraz użytecznością. Głównym celem prezentowanych tekstów, grafik i nagrań jest zaangażowanie odbiorcy na tyle, aby jeszcze nie raz powrócił on na naszą witrynę. W ramach content marketingu warto więc stawiać na nieszablonowe rozwiązania, które pozwolą wyróżnić się na tle konkurencji. Relacja z klientem nie ma tutaj być jednorazowa – wręcz przeciwnie, chodzi o nawiązanie stałej relacji. Ważne jest także dotarcie do grupy nowych odbiorców. Istotne jest więc przygotowywanie merytorycznych i aktualnych treści, a przede wszystkim ich regularne dystrybuowanie.
Jakie formy może przyjmować content marketing?
Przydatne dla internautów treści mogą być publikowane w różnej postaci. Konkretna forma, jaką przybiorą powinna być dostosowana przede wszystkim do celu, jaki mają osiągnąć. Najważniejsze, aby była dopasowana do profilu działalności danej firmy i zachęcała odbiorców do wykazania się zaangażowaniem. W związku z tym narzędzi content marketingu jest wiele, a najpopularniejsze to:
- artykuły
- newslettery
- raporty
- poradniki
- blogi
- e-booki
- zdjęcia
- animacja lub gif
- prezentacja
- grafiki i infografiki
- nagrania wideo
- posty w social mediach
- podcasty
- audiobook
- quizy i konkursy
- memy
- linki do innych stron
- słowniczki pojęć
- FAQ – najczęstsze pytania
- e-learning
- checklisty
- rankingi
- listy i zestawienia
- filmy edukacyjne
Content marketing – marketing treści!
W tłumaczeniu na język polski, content marketing określany jest mianem marketingu treści. Jasny z tego wniosek, że duży jest tu nacisk na przekaz, który tradycyjnie już tworzony jest zwykle w formie pisemnej. Mimo, że coraz popularniejsze staje się stawianie na krótkie zdania i przyciągającą wzrok grafikę, nieco dłuższe opracowania także są wartościowe. Jednak w tym przypadku konieczne jest przywiązanie nieco większej uwagi do jakości tworzonych tekstów. Najważniejsze cechy, jakie powinny one posiadać to: unikalność i oryginalność, atrakcyjność wizualna i przejrzystość, wysoka zawartość merytoryczna, a także brak błędów ortograficznych, interpunkcyjnych i stylistycznych. Ważne jest także dostosowanie udostępnianych treści do grupy docelowej, do której są one kierowane. Jeśli chodzi o najczęściej spotykane w wirtualnej przestrzeni treści pisemne, są to na przykład: artykuły poradnikowe, recenzje, newsy, treści rozrywkowe, raporty, wywiady, pisemne analizy danych, wzory dokumentów, rekomendacje, opisy produktów i kateogrii, white paper, case study, wpisy gościnne, drukowane magazyny oraz książki.
Jakiego rodzaju korzyści niesie za sobą content marketing?
Content marketing z roku na rok staje się coraz bardziej popularny. Za tym faktem przemawia szereg zalet wynikających z publikowania treści, które wnoszą jakąś wartość dodaną w życie użytkowników Internetu. Tym bardziej, że zalety dobrego contentu dostrzegalną są zarówno z punktu widzenia ich odbiorców, jak i nadawców. Do tego typu korzyści zaliczyć można na przykład:
- zwiększenie rozpoznawalności oraz świadomości marki
- wzrost ruchu na stronie internetowej
- budowanie wizerunku specjalisty i eksperta w danej branży
- docieranie do konkretnej grupy docelowej
- tworzenie silnej relacji z dotychczasowymi klientami
- pozyskiwanie grona nowych odbiorców
- odpowiadanie na spersonalizowane potrzeby klientów
- wysoka efektywność, przy jednoczesnym ponoszeniu kosztów
- uzyskiwanie lepszej pozycji w wynikach wyszukiwania
- długa żywotność zamieszczanych w Internecie treści
- zwiększenie sprzedaży i zysków, a w efekcie rozwój firmy
- budowanie profesjonalnego wizerunku i wzrost zaufania do firmy
Podsumowanie
Content marketing jest trendem, z którego należy korzystać, jeśli chce się zaistnieć w wirtualnej przestrzeni. Użytkownicy Internetu znajdują na poszczególnych stronach całą masę mniej i bardziej wartościowych informacji. Żeby wybrali właśnie Twoją witrynę, musisz w nieszablonowy sposób przekazywać im wartościowe treści. Skorzystaj więc możliwości, jakie daje content marketing i przekonaj się, że to naprawdę działa!