OFERTA

Content marketing

Wartościowy przekaz, zamieszczany na stronach internetowych stanowiących wizytówkę działalności, pozwala budować silną relację z odbiorcami, jest sprawdzoną formą promocji, ułatwia także kreowanie profesjonalnego wizerunku danej marki. Treści kierowane do klientów mają wielką moc, wystarczy tylko tworzyć je w odpowiedni sposób. Sprawdź jak w pełni wykorzystać potencjał drzemiący w content marketingu!

Czym jest content marketing?

Content marketing jest jedną z internetowych strategii marketingowych, która polega na tworzeniu oraz publikowaniu wartościowych treści, które są interesujące dla ich odbiorców. W tym przypadku udostępniany przekaz nie może cechować się przypadkowością i dowolnością. Bardzo ważne jest, aby informacje, jakie klienci odszukają na naszych stronach internetowych były dla nich ciekawe, wciągające i zajmujące. Konieczne jest więc poznanie grupy docelowej i wsłuchanie się w jej oczekiwania, a w efekcie spersonalizowanie przekazu. Zapoznawanie się z ich treścią musi być dla nich przyjemne, a przy tym powinno wiązać się z dużą przydatnością oraz użytecznością. Głównym celem prezentowanych tekstów, grafik i nagrań jest zaangażowanie odbiorcy na tyle, aby jeszcze nie raz powrócił on na naszą witrynę. W ramach content marketingu warto więc stawiać na nieszablonowe rozwiązania, które pozwolą wyróżnić się na tle konkurencji. Relacja z klientem nie ma tutaj być jednorazowa – wręcz przeciwnie, chodzi o nawiązanie stałej relacji. Ważne jest także dotarcie do grupy nowych odbiorców. Istotne jest więc przygotowywanie merytorycznych i aktualnych treści, a przede wszystkim ich regularne dystrybuowanie.

Jakie formy może przyjmować content marketing?

Przydatne dla internautów treści mogą być publikowane w różnej postaci. Konkretna forma, jaką przybiorą powinna być dostosowana przede wszystkim do celu, jaki mają osiągnąć. Najważniejsze, aby była dopasowana do profilu działalności danej firmy i zachęcała odbiorców do wykazania się zaangażowaniem. W związku z tym narzędzi content marketingu jest wiele, a najpopularniejsze to:

  • artykuły
  • newslettery
  • raporty
  • poradniki
  • blogi
  • e-booki
  • zdjęcia
  • animacja lub gif
  • prezentacja
  • grafiki i infografiki
  • nagrania wideo
  • posty w social mediach
  • podcasty
  • audiobook
  • quizy i konkursy
  • memy
  • linki do innych stron
  • słowniczki pojęć
  • FAQ – najczęstsze pytania
  • e-learning
  • checklisty
  • rankingi
  • listy i zestawienia
  • filmy edukacyjne

Content marketing – marketing treści!

W tłumaczeniu na język polski, content marketing określany jest mianem marketingu treści. Jasny z tego wniosek, że duży jest tu nacisk na przekaz, który tradycyjnie już tworzony jest zwykle w formie pisemnej. Mimo, że coraz popularniejsze staje się stawianie na krótkie zdania i przyciągającą wzrok grafikę, nieco dłuższe opracowania także są wartościowe. Jednak w tym przypadku konieczne jest przywiązanie nieco większej uwagi do jakości tworzonych tekstów. Najważniejsze cechy, jakie powinny one posiadać to: unikalność i oryginalność, atrakcyjność wizualna i przejrzystość, wysoka zawartość merytoryczna, a także brak błędów ortograficznych, interpunkcyjnych i stylistycznych. Ważne jest także dostosowanie udostępnianych treści do grupy docelowej, do której są one kierowane. Jeśli chodzi o najczęściej spotykane w wirtualnej przestrzeni treści pisemne, są to na przykład: artykuły poradnikowe, recenzje, newsy, treści rozrywkowe, raporty, wywiady, pisemne analizy danych, wzory dokumentów, rekomendacje, opisy produktów i kateogrii, white paper, case study, wpisy gościnne, drukowane magazyny oraz książki.

Jakiego rodzaju korzyści niesie za sobą content marketing?

Content marketing z roku na rok staje się coraz bardziej popularny. Za tym faktem przemawia szereg zalet wynikających z publikowania treści, które wnoszą jakąś wartość dodaną w życie użytkowników Internetu. Tym bardziej, że zalety dobrego contentu dostrzegalną są zarówno z punktu widzenia ich odbiorców, jak i nadawców. Do tego typu korzyści zaliczyć można na przykład:

  • zwiększenie rozpoznawalności oraz świadomości marki
  • wzrost ruchu na stronie internetowej
  • budowanie wizerunku specjalisty i eksperta w danej branży
  • docieranie do konkretnej grupy docelowej
  • tworzenie silnej relacji z dotychczasowymi klientami
  • pozyskiwanie grona nowych odbiorców
  • odpowiadanie na spersonalizowane potrzeby klientów
  • wysoka efektywność, przy jednoczesnym ponoszeniu kosztów
  • uzyskiwanie lepszej pozycji w wynikach wyszukiwania
  • długa żywotność zamieszczanych w Internecie treści
  • zwiększenie sprzedaży i zysków, a w efekcie rozwój firmy
  • budowanie profesjonalnego wizerunku i wzrost zaufania do firmy

Podsumowanie

Content marketing jest trendem, z którego należy korzystać, jeśli chce się zaistnieć w wirtualnej przestrzeni. Użytkownicy Internetu znajdują na poszczególnych stronach całą masę mniej i bardziej wartościowych informacji. Żeby wybrali właśnie Twoją witrynę, musisz w nieszablonowy sposób przekazywać im wartościowe treści. Skorzystaj więc możliwości, jakie daje content marketing i przekonaj się, że to naprawdę działa!

Zobacz projekt