OFERTA

Kreowanie brand hero

Łącznie z nową ofertą stron internetowych typu „hand made”, dodaliśmy do oferty kreowanie „brand hero” – czyli bohatera marki. Z reguły tego typu zabieg reklamowy jest domeną dużych marek (Orange, Nestle, Michelin) ale nie jest to reguła i z powodzeniem można stworzyć takiego bohatera nawet dla małej firmy.

Zalety posiadania bohatera marki

Zalet jest bardzo dużo, począwszy od tego, że cała identyfikacja marki jest unikatowa i wyróżnia się na tle konkurencji. Tworząc bohatera marki musimy w pewnym sensie stworzyć dla niego cały świat, co daje nam ogrom możliwości kreacyjnych i komunikacyjnych. Później możemy tych elementów używać w bardzo wielu mediach. Pierwszym miejscem gdzie może się pojawić nasz bohater jest firmowa strona internetowa, gdzie prezentuje on ofertę, lub wartości marki. Kolejnym miejscem są media społecznościowe i tu w zależności od budżetu możemy wykreować przeróżne scenariusze.

Bohater marki w social media

Większość małych i średnich firm nie ma pomysłu na to jak prowadzić swoje media społecznościowe. Dzięki posiadaniu bohatera marki zapewnimy firmie spójność przekazu i łatwiej zaangażujemy użytkowników. Obecność bohatera w zależności od wybranego kanału może pełnić rolę rozrywkową – np. zmieszczone sceny, które pokażą przewagi naszego produktu. W mediach eksperckich bohater może pełnić rolę edukacyjną np. w poradach dla klientów – może podnieść wartość dodaną jaką będzie dzielenie się fachową wiedzą. W mediach popularnych jak np. Facebook może pomagać przy konkursach dla klientów. Zastosować można wymyślić bardzo wiele, a najważniejszą zaletą jest to, że stworzonego bohatera można wszędzie dopasować.

Jak powstawie bohater marki

Zaczynamy od stworzenia charakteru postaci oraz misji jaką ma wypełnić.  Na wstępnie trzeba się zastanowić w jakich mediach będzie wykorzystywany i do czego chcemy go „zatrudnić”. Im bardziej szczegółowy jest brief tym lepsza postać będzie efektem końcowym prac. Poniżej prezentujemy jak powstawał jeden z naszych bohaterów „Pan Henryk Złotówka”, który został wymyślony na potrzeby teamu PR-owego. Pan Henryk zajmuje się ochroną budżetu klienta, sprawdza każdą wydaną złotówkę, zawsze szuka oszczędnych rozwiązań i każdą złotówkę ogląda 3 razy zanim ją wyda. Ta postać ma prezentować sposób podejścia agencji PR do swoich klientów, a mianowicie komunikować, że dbają o budżet klienta i nie marnują jego pieniędzy.

Zobacz projekt