Jak przygotować skuteczną landing page?

Działania marketingowe wielu firm i przedsiębiorstw stanowią przemyślaną strategię, która niejednokrotnie jest kosztowną oraz pracochłonną inwestycją. Jednak nawet najbardziej zaawansowana promocja na nic się nie zda, jeśli każde wspomnienie o przedsiębiorstwie, jakie znajdzie się w Internecie, będzie prowadziło do nieprofesjonalnie przygotowanej strony internetowej danej organizacji. Warto więc zadbać o to, aby strona firmowa Twojego biznesu była czytelna i wartościowa oraz stanowiła jego wizytówkę. Poznaj więc wskazówki, które pozwolą Ci przygotować skuteczną landing page!

Czym jest landing page?

Z pojęciem landing page spotka się każdy, kto w jakikolwiek sposób zajmuje się szeroko rozumianym marketingiem internetowym. Dlatego też, dobrze jest wiedzieć, jaka jest definicja tego wyrażenia. Najprościej rzecz ujmując landing page to nic innego jak strona internetowa, na którą kieruje się użytkownika będącego odbiorcą kampanii promocyjnej. Synonimy używane w tym zakresie to chociażby – strona docelowa lub strona lądowania. Na takim serwisie internauta ma podjąć się określonej aktywności. Może to być chociażby: zapisanie się na nwesletter, założenie konta, zalogowanie się, dołączenie do wydarzenia, znalezienie danej informacji, zareagowanie na konkretny post, czy też dokonanie zakupu, jeśli chodzi o sklep internetowy. Strony typu landing page mogą występować w różnej postaci. Najczęściej są to samodzielne witryny, jednak mogą funkcjonować także jako swego rodzaju mikrostrony. Ich wspólną cechą jest to, że użytkownik, który się na nich znajdzie musi mieć możliwość dokonania tam konkretnej czynności, bez konieczności dodatkowych poszukiwań i przeglądania serwisu.

Zadbaj o atrakcyjny wygląd i przejrzystą strukturę!

Każdy użytkownik strony landing page powinien bez przeszkód umieć się nią posługiwać. Jej układ musi więc być niezwykle intuicyjny i nieskomplikowany – również dla osoby, która nie posiada zaawansowanych umiejętności surfowania w Internecie. Tylko wtedy będzie można szybko przeszukiwać jej zawartość i znaleźć odpowiedzi na nurtujące nas kwestie.

Skup się na wartościowej zawartości strony!

Strona typu landing page musi być przede wszystkim użyteczna dla internauty. Znajdując się na takiej witrynie powinien on znaleźć tam wszystkie najważniejsze informacje, jakie są dla niego najważniejsze. Trzeba więc zadbać o wartość merytoryczną contentu – zarówno tego w postaci tekstu, jak i występującego w formie nagrań, zdjęć, czy grafik. Przede wszystkim nagłówki każdego z udostępnianych postów powinny być chwytliwe i przyciągające uwagę. Z kolei ich treść powinna mieć charakter poradnikowy, co pozwoli na rozwianie wszelkich wątpliwości u użytkownika strony.

Eksponuj korzyści dla użytkownika!

Treści udostępniane na takiej stronie nie mogą być formułowane w dowolny sposób. Przede wszystkim warto pamiętać, aby były one pisane językiem korzyści. Wtedy klient od razu dowie się jaką wartość dodaną będzie mógł uzyskać poprzez skorzystanie z takiego, a nie innego rozwiązania. Warto więc dokładnie prześledzić do jakiego typu odbiorców kierujemy swój przekaz. Następnie trzeba dostosować go do ich potrzeb, oczekiwań oraz wymagań. Szczególnie poprzez oddziaływanie na ich emocje można uzyskać oczekiwane efekty.

Pamiętaj o formularzu kontaktowym i call to action!

Strona typu landing page powinna stanowić także źródło informacji o odbiorcach potencjalnie zainteresowanych Twoją ofertą. Warto więc w widocznym miejscu umieścić formularz, poprzez którego uzupełnienie klienci przekażą Ci swoje dane kontaktowe i wyrażą chęć otrzymywania newslettera. Nie można zapomnieć również o wstawieniu przycisków, których naciśnięcie przeniesie klienta do następnego kroku w procesie sprzedaży. Taki button powinien być wyeksponowany, chociażby poprzez zamieszczone na nim hasło typu: „kup teraz”, „kupuję” lub „idź dalej”. Wygenerowany potencjał będzie mógł wtedy szybko zakończyć się zrealizowaniem zakupu.

Pokaż, że warto!

Na landing page powinny znaleźć się również treści o charakterze tzw. social proof. Jest to nic innego jak opinie oraz oceny pochodzące od osób, które miały już wcześniej możliwość współpracowania z Tobą. Takie recenzje, jak również zaprezentowane certyfikaty i zaświadczenia wzmacniają wiarygodność oraz pełnią funkcje przekonywujące u osób, które wahają się nad podjęciem ostatecznej decyzji dotyczącej zakupu czy skorzystania z usługi.

Podsumowanie

Powyższe wskazówki mogą stanowić ciekawą inspirację podczas kreowania strategii marketingowej danej strony internetowej. Dzięki temu landing page będzie mogła skutecznie pełnić wszystkie typowe dla siebie funkcje. A należą do nich: przyciągający uwagę nagłówek, wysokiej jakości zdjęcia oraz grafiki, ciekawe opisy produktów zachęcające do dokonania zakupu, wartościowe teksty pisane językiem korzyści, jak również dobrze widoczne dane umożlwiające kontakt. Jeśli taka strona będzie również dobrze wypozycjonowana, można mieć pewność, że użytkownicy dotrą do niej w pierwszej kolejności, pomijając przy tym witryny konkurencji.

Zobacz projekt