Jakiej strony internetowej potrzebuje Twoja firma w 2019 roku?

Firmowa strona internetowa to wizytówka każdego przedsiębiorstwa. Często jest to pierwsze źródło informacji, z jakim w wirtualnej przestrzeni spotyka się potencjalny klient. Warto więc zadbać, aby tego rodzaju witryna była atrakcyjna wizualnie, a przeglądanie jej zawartości nie było skomplikowane. Dobrze jest również dostosować wygląd strony do obowiązujących w tym zakresie trendów. Sprawdź więc jakiej strony internetowej potrzebuje Twoja firma w 2019 roku!

Atrakcyjna widoczność strony w wersji mobile!

W dzisiejszych czasach internauci przeglądają poszczególne witryny nie tylko na komputerze czy laptopie. Coraz częściej korzystają w tym celu z urządzeń mobilnych, o dużo mniejszych wyświetlaczach. Trzeba więc dopasować wygląd stron internetowych do takich wymiarów i sprawić, aby również na smartfonach czy tabletach ich przeglądanie było komfortowe. Takie serwisu powinny więc szybko się ładować, a w swoim działaniu powinny wykorzystywać rozwiązania typowe dla mobilnych aplikacji. Ponadto, poruszanie się po stronie powinno być możliwe także dzięki dotykowi. W końcu tego rodzaju ekrany ma teraz większość telefonów komórkowych. Witryny internetowe muszą więc nadążać za tymi przekształceniami.

Lepiej mniej niż więcej!

Ostatnimi czasy, w wielu obszarach życia, króluje zasada określana mianem minimalizmu. Znajduje ona swoje odniesienie również w zakresie tworzenia oraz projektowania wizualnego wyglądu stron internetowych. Ten trend panuje już od długiego czasu, jednocześnie nic nie wskazuje na to, że cokolwiek miałoby się w tym zakresie zmienić. Ta prostota przejawia się przede wszystkim w nieskomplikowanym designie, uproszczonej nawigacji, jasnych tłach, stonowanej kolorystyce, jak również niewielkiej ilości prezentowanych tam treści. Dzięki temu internauta może skutecznie poruszać się po takiej witrynie i skupić się na tym, co najważniejsze.

To koniec sliderów!

Na stronach internetowych w 2019 roku zminimalizowana powinna zostać ilość tak zwanych sliderów, które zawierają wiele treści o charakterze marketingowym. Między innymi chwytliwych sloganów oraz haseł. Specjaliści w tym zakresie twierdzą, że tego rodzaju dodatki nie przyciągają dostatecznie uwagi użytkowników danej strony. Zwykle są one pomijane, aby jak najszybciej udało się dotrzeć do interesujących daną osobę treści. Zamiast sliderów proponuje się wykorzystywanie pojedynczych grafik lub dużych zdjęć związanych z danym produktem lub usługą.

Nagrania, zamiast treści!

Wszyscy żyjemy teraz o wiele szybciej. Pragniemy również, aby przeglądanie stron internetowych było jednocześnie szybkie i wydajne. Długie teksty nikogo nie zainteresują. Ma być krótko, zwięźle i na temat. Dla przeciętnego użytkownika Internetu o wiele bardziej atrakcyjne są filmiki, które stanowią źródło konkretnej i skondensowanej wiedzy na dany temat.

Klasyka również w Internecie!

Natłok kolorów na firmowej stronie internetowej może skutecznie odstraszyć naszego potencjalnego odbiorcę lub klienta. W 2019 roku wskazuje się podążać nieco bardziej klasyczną drogą. Dlatego też, tła na współczesnych stronach powinny być utrzymane w stonowanych barwach. Jednak coraz częściej dochodzi się od wykorzystywania białego koloru. Bardziej wskazane staje się czarne tło, które cały czas jest minimalistyczne, a przy tym eleganckie. Na wykorzystywanie takich rozwiązań pozwala obecna technologia, która sprawia, że ekrany są coraz lepszej jakości i wyświetlana przez nie czerń jest głęboka i nie zaburza czytelności strony. Klasyka bezpośrednio wiąże się także z prostotą oraz symetrią. Dlatego też również dla nich musi znaleźć się miejsce na internetowych witrynach. Korzystanie z takich modeli niesie za sobą wiele korzyści. Jest ono zgodne z minimalistycznym trendem, ułatwia szybkie przeglądanie zawartości strony, jak również sprawia, że treści, grafiki oraz filmy znajdujące się na stronie są lepiej widoczne i lepiej się je przegląda.

Jak stworzyć taką stronę internetową?

Jeśli chcesz, aby witryna Twojej firmy była zgodna ze współczesnymi trendami musisz dostosować się do powyższych wskazówek. Jeśli posiadasz odpowiednie umiejętności, możesz samodzielnie ulepszyć swoją stronę i sprawić, że będzie ona prezentować się tak, jak przystało na 2019 rok. Jednak dobrym rozwiązaniem jest również skorzystanie z usług firmy, która specjalizuje się w tworzeniu stron internetowych. Pracownicy takich firm nie dość, że posiadają doświadczenie w tym zakresie, dysponują również aktualną wiedzą na temat najnowszych trendów.

Podsumowanie
Nowy rok bardzo często przynosi rewolucyjne zmiany w zakresie wielu sfer naszego codziennego życia. Dlatego też nie dziwi fakt, że w czasie pierwszych miesięcy 2019 roku zaczęły pojawiać się koncepcje dotyczące trendów, jakie będą panowały również w zakresie tworzenia i projektowania stron internetowych. Zapoznanie się z powyższymi wytycznymi pozwala cały czas być „na czasie” i dostosowywać wygląd wizytówki swojej firmy do współczesnej mody. Warto pamiętać o tych wskazówkach i wykorzystywać je w praktyce.

Zobacz projekt