Trendy w grafice 2019

Nowy rok bezpośrednio wiąże się z powstawaniem nowatorskich trendów i rozwiązań. Zjawisko to jest zauważalne w wielu aspektach ludzkiego życia. Spotkać można się z nim również w zakresie grafiki, i to zarówno tej w tradycyjnej formie, jak i internetowej. Każda osoba, w przypadku której, ta tematyka znajduje się w centrum zainteresowań powinna zwrócić szczególną uwagę na tę kwestię. Poznaj więc najważniejsze designerskie trendy, które będą królować w 2019 roku!

Dlaczego warto znać trendy ważne w 2019 roku?

Obowiązująca w danym momencie moda oraz trendy, którymi należy się kierować pozwalają nam być na czasie oraz właściwie rozumieć otaczający nas świat. Ma to zastosowanie tak naprawdę w każdej branży. Jednak szczególną rolę odgrywa w zakresie designu, projektowania, architektury oraz grafiki. Bowiem to właśnie w tych obszarach ludzkiej działalności najbardziej liczy się to, co tworzone jest w zgodzie z dominującymi trendami. Niezależnie w jakiej sferze się obracasz, czy jesteś grafikiem, plastykiem, projektantem, czy architektem, musisz posiadać wiedzę na temat aktualnych rozwiązań w zakresie graficznego projektowania i tworzenia. Pozwala to rozbudzić swoją wyobraźnię i dać upust kreatywności. Ciągłe bycie na bieżąco to sposób na nieustanny rozwój i świeżość w twórczości. Jest to również sprawdzone źródło inspiracji i pomysłów. Warto więc z nich korzystać, poprzez wybieranie elementów, które w naszym przekonaniu są najbardziej wartościowe. Pozwoli to tworzyć grafikę utrzymaną w danym nurcie, jednocześnie stanowiącą oryginalny wyraz indywidualności konkretnego twórcy. Różnorodne analizy oraz przewidywania są pomocne, ponieważ pozwalają przygotować się na to, co nadejdzie. A tak naprawdę przyszłość może być różna. Z jednej strony niektóre rozwiązania mogą pozostać aktualne, inne mogą całkowicie zniknąć, a jeszcze inne mogą zostać unowocześnione i nieco zmodernizowane. Warto jednak cały czas mieć świadomość, że podążanie za obecnymi trendami oraz modą jest ważne, mimo to konieczne jest zachowanie zdrowego rozsądku. Dobrze jest kierować się zasadą, zgodnie z którą poszczególne trendy nie są od siebie odrębne. Dla uzyskania jak najlepszego efektu powinno się je łączyć i kreować nowe, wyróżniające się koncepcje.r

Jakie trendy będą dominować w grafice w 2019 roku?

Oto najważniejsze trendy w grafice, z którymi spotkamy się w 2019 roku:

  • Powrót gradientu – rozwiązanie to nie jest niczym nowym, obecnie zyskuje jednak nowe życie. Wykorzystywanie płynnych przejść pomiędzy różnymi barwami to sposób na wykreowanie nowoczesnych grafik, łączących w sobie minimalizm oraz niebanalne konfiguracje kolorystyczne. Korzystanie z tego rozwiązania będzie prawdopodobnie trendem numer jeden w nowym roku.

  • Interesująca kolorystyka – w 2019 roku prognozowane jest odejście od znanych z przeszłości stonowanych rozwiązań, bazujących na pastelowych odcieniach najpopularniejszych kolorów. Teraz nadchodzi czas na coś odważniejszego. Intensywne połączenia kolorystyczne mają przyciągać wzrok i jednoznacznie kojarzyć się z konkretną marką.

  • Ręczne ilustracje – marki, którym będzie zależało na tym, aby nadać swojemu wizerunkowi oryginalności, powinny postawić na udostępnianie grafik, które swoim wyglądem będą przypominały sceny z komiksów lub proste rysunki.

  • Postaw na animacje – w nowym roku coraz więcej opinii, żartów oraz informacji będzie przekazywanych w formie animacji oraz GIFów. Takie działania będą wyrazem coraz większej digitalizacji współczesnego świata. Będzie to również sposób na uatrakcyjnienie przekazu kierowanego do konsumentów.

  • Prostota i czytelność to podstawa – nikogo nie powinny również dziwić zmiany w logach znanych firm. Wiele marek będzie zmieniało swoje logotypy na bardziej proste, ubogie w zdobienia, czytelne, utrzymane w minimalistycznym nurcie.

  • Nie bój się asymetrii – wszystko wskazuje na to, że w najbliższej przyszłości będziemy mieć do czynienia z asymetrią i eksperymentowaniem w zakresie tworzenia stron internetowych. Klasyczne, blokowe layouty zaczną odchodzić w zapomnienie.

  • Baw się typografią – obecnie nie zmieni się również rola, jaką w kreowaniu wizerunku marki, odgrywają charakterystyczne dla niej fonty. Typowa dla marki czcionka pozwala wzmocnić kreowany przez nią przekaz i podkreślić jej charakter.

Podsumowanie

Wraz z początkiem nowego roku, autorytety działające w danej branży, zastanawiają się jakie zmiany w ich zawodowym otoczeniu przyniesie nadchodzące dwanaście miesięcy. Jest to niezwykle ważne, bowiem podpowiada w jaki sposób należy tworzyć, aby działać w zgodzie z trendami, przy jednoczesnym odpowiadaniu na indywidualne potrzeby konsumentów. Naturalnym jest więc, że na początku roku, w głowach wielu osób pojawiła się myśl związana z tym, co będzie najmodniejsze w zakresie grafiki? Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna, bowiem obecny rok przyniesie najprawdopodobniej całą masę połączonych ze sobą sprzeczności. Spektrum wizualne w grafice będzie więc dosyć szerokie, co na pewno będzie skutecznie przyciągało uwagę.

Zobacz projekt